6. Evaluarea stării mentale, a problemelor comportamentale și emoționale a copiilor și adolescenților, 2-18 ani.
(
BASC-2, SDH, SOS, ASEBA, Scalele Millon)


BASC-2Behavior Assessment System for Children/Sistemul de Evaluare a Comportamentului pentru Copii

-sistem multidimensional și multimetodic, utilizat în evaluarea comportamentului și a percepției de sine, pentru copii și tineri / 2-25 ani
-măsoară aspectele comportamentului și ale personalității, care vizează atât aspecte pozitive (adaptative), cât și negative (clinice),
-facilitează diagnosticul diferențial și clasificarea educațională a unei varietăți de probleme emoționale și comportamentale,
-oferă suport pentru stabilirea planurilor de tratament și de intervenție.

SDH - Structured Developmental History/ Istoric Structurat de Dezvoltare

-modalitatea de investigare extensivă a istoriei persoanei evaluate
-oferă informații importante despre fondul sau contextul general al comportamentului copilului/ adolescentului.

SOS - Student Obsevation System/Sistemul de Observare a Elevului

-reprezintă o modalitate de înregistrare a observațiilor directe făcute asupra comportamentului copilului, în timp ce-și pregătește lecțiile, în timpul orelor de curs,
-poate fi utilizat în evaluarea preliminară ca o componentă a procesului diagnostic,
-poate fi utilizat în mod repetat pentru a evalua eficacitatea intervențiilor educaționale, comportamentale sau psiho-farmacologice.